10 (małych) kroków jak być bardziej fit

10 (małych) kroków jak być bardziej fit

Świat oszalał nad 3 literowym słowem FIT (powszechnie określającego zdrowy tryb życia), a ty nie wiesz od czego zacząć? Przychodzimy z pomocą!

1. Planuj swoje posiłki

Brzmi prosto, ale jest zdecydowanie trudniejsze w wykonaniu. Planowania trzeba się nauczyć, chociaż bardzo szybko zaczyna wchodzić nam w nawyk. Jak zacząć? Próbuj! Zacznij od zaplanowania posiłków tylko na jeden dzień, a następnie wydłużaj czas realizacji. Jeśli nie ogranicza Cię wielkość lodówki, możesz planować nawet na 7-10 dni do przodu. Bazuj na produktach czy półproduktach, które posiadasz w lodówce- ułatwi Ci to pracę, a także przybliży do bycia #zerowaste. Nie masz pomysłu na stworzenie posiłku z produktów, które posiadasz w lodówce? Nasza grupa zero waste na pewno Ci w tym pomoże- dołącz już teraz!

2. Czytaj etykiety produktów- niektóre zdecydowanie nie są fit

Żeby nauczyć się czytania etykiet produktów spożywczych wcale nie trzeba pojąć żadnej tajemnej wiedzy- szczególnie, że na rynku jest dostępnych coraz więcej aplikacji w tym temacie. Kieruj się regułą- im krótszy skład i termin przydatności do spożycia, tym lepiej. Produkty z “czystszym” składem wcale nie muszą być droższe (co więcej-często bywają tańsze!). Jeśli chciałbyś poznać tajniki robienia zakupów, koniecznie obejrzyj nasz live na ten temat.

3. Miej awaryjne produkty w szafce, z których możesz przygotować szybki fit posiłek

To rada, którą polecamy każdemu. Nawet najlepiej skonstruowany plan musi zawierać w sobie sytuacje awaryjne (a wie o tym każdy, kto oglądał serial Dom z papieru). Nasz plan zdrowego odżywiania również powinien- w przeciwnym razie w kryzysowej sytuacji skończymy z paczką chipsów/ batonem w ręku. Oczywiście nie stanie wtedy nic złego- w zdrowej i zbilansowanej diecie zawsze jest miejsce na produkty rekreacyjne, ale warto mieć przygotowanego coś szybkiego do wrzucenia na ząb.

U mnie zawsze znajdzie się nadprogramowe tofu, napój roślinny, erytrol i orzechy/ suszone owoce. Blenduje tofu z napojem roślinnym i erytrolem i posypuje dodatkami- jeśli mam owoce również je dodaje.

4. Wysypiaj się

Czas na mały rachunek sumienia- kiedy ostatnio porządnie się wyspałaś? Nie pamiętasz? No właśnie. Żyjemy w ciągłym pędzie zapominając o podstawach. Oglądany do nocy serial na pewno nie ucieknie z serwisu, a o tym, jak ważny jest sen można pisać całe elaboraty. Zrób coś dla nas i dolicz sobie chociaż nadprogramową godzinę snu.

5. Pij przynajmniej 2 litry wody

O tym jak ważną rolę pełni woda w organizmie pisałyśmy tutaj. Wiemy, że nie każdy lubi jej smak, a to przyczynia się do zmniejszenia jej podaży w diecie, więc dodajemy przepisy na nasze ulubione wodne inspiracje.

  • woda+ limonka+ mięta,
  • woda+ ogórek+ mięta,
  • woda+melon+mięta,
  • woda+imbir+maliny,
  • woda+ truskawka+bazylia.

6. Zrób chociaż 10 tysięcy kroków dziennie

10 000 kroków. Magiczna liczba. Dlaczego akurat tyle? Dowiesz się czytając ten artykuł. Wiemy, że 10 tysięcy dla niektórych może wydawać się nieosiągalnym wynikiem, ale zabierając na spacer psa albo swojego ulubionego człowieka jest jak najbardziej wykonalne. Przy samotnych spacerach możesz posłuchać swojego ulubionego podcastu. Mamy nadzieję, ze pamiętasz, że prowadzimy podcast Dietetyczki przy winie, którego posłuchasz m.in tutaj, ale również na spotify czy itunes.

7. Wybierz ulubioną aktywność fizyczną

Nie ma bardziej przykrego niż zmuszanie się do aktywności fizycznej, kiedy każda możliwa dyscyplina jest praktycznie na wyciągnięcie ręki- w większości przypadków wystarczy tylko chcieć. Nie lubisz biegać? Wypróbuj trening siłowy. Nie lubisz tego typu ćwiczeń? Nie ma sprawy- może pokochasz zumbę albo jogę? Każda aktywność fizyczna jest dobra. Nie daj sobie wmówić inaczej.

8. Dodawaj chociaż jedno warzywo do (prawie) każdego posiłku

Warzywa są kopalnią witamin i składników odżywczych. Przeważnie cechują się małą zawartością kalorii, a także niskim indeksem glikemicznym. Są dość tanie, łatwodostępne i nadają się do praktycznie każdego posiłku- również tych na słodko. Marchewkowa czy cukiniowa owsianka są jednym z ostatnich hitów internetu. Gdy warzywo nie da rady, tam dodaj owoc!

9. (Od)obserwowuj profile, które wprowadzają Cię w kompleksy

Każdy z nas ma swój ideał sylwetki do którego chciałby dążyć, a do tego swoje własne kształty wynikające z m.in. ułożenia kości, które mogą mu pokrzyżować te plany. Fit, czyli zdrowy tryb życia zaczyna się w głowie. Zastanów się czy śledząc takie profile motywujesz się do dalszego działania czy budujesz własne kompleksy. W internecie wszystko wygląda idealniej w niż w rzeczywistości- dotyczy to również figury.

Jeśli nikt Ci tego dzisiaj nie powiedział wyglądasz pięknie!

10. Znajdź swojego mentora na nowej fit drodze

Początek zdrowego odżywiania nigdy nie jest prosty. Warto znaleźć osoby, które będą wspierać Cię w okresie zmian w Twoim życiu. Nieskromnie polecamy się jako przewodniczki na Twojej drodze w kierunku z zdrowego odżywiania. Na początku może nie być łatwo, ale gwarantujemy wspólne odniesienie sukcesu.

Koniecznie podziel się z nami w komentarzu, które rady już wcielasz w życie, a które dopiero zaczniesz!

Dodaj komentarz