Gofry – wegańskie, zdrowe i jednoskładnikowe

Gofry – wegańskie, zdrowe i jednoskładnikowe

Wszyscy kochamy gofry, szczególnie na słodko, natomiast wersja, którą Wam prezentujemy świetnie sprawdzi się również dla wytrawnych smakoszy! Wystarczy tylko jeden składnik, który odpowiednio przygotowany wpasuje się w gusta każdego! Gotowi?

SKŁADNIKI

  • 500 g kaszy gryczanej, białej (niepalonej);
  • 1,5 litra wody;
  • szczypta soli;
  • pół łyżeczki kurkumy;

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

  1. Dzień wcześniej zalej kaszę litrem wody, zostaw na noc (jeżeli nie masz takiej możliwości zalej wrzątkiem);
  2. Następnego dnia, dodaj resztę wody, sól i kurkumę;
  3. Smaż w gofrownicy posmarowanej oliwą z oliwek lub olejem rzepakowym;

W następnym kroku musimy wybrać dodatki! Kombinujcie, próbujcie, bawcie się w kuchni. Poniżej nasze propozycje.

GOFRY NA SŁODKO

Do dania na słodko możesz dodać:
zdrową wersję nutelli;
– masło orzechowe;
– domowej roboty dżemy;
– ulubione owoce (suszone lub świeże), najlepiej świeże;
– orzechy, nasiona;
– karmel, kakao;

NA WYTRAWNIE

Do dania wytrawnego pasować będzie:
– wszystkie rodzaje past;
– łosoś;
– serki śmietankowe;
– pesto;
– hummus;
– twarożki;
– owoce morza, domowej roboty szynki;
– warzywa

Mamy nadzieje, że wszystkim przypadną do gustu, a dobrze skomponowane fantastycznie sprawdzi się dla osób z zaburzeniami gospodarki cukrowej, przy hashimoto i oczywiście na redukcji. Zapoznajcie się z zasadami zdrowego odżywiania zgodnie z Instytutem Żywności i Żywienia, a każda dieta będzie bardzo przyjemna!

Spróbujcie też naszych innych zdrowych przepisów:

Dodaj komentarz