MIT OBALONY: nie jeść po godzinie 18

MIT OBALONY: nie jeść po godzinie 18

Często słyszysz stwierdzenie, że aby schudnąć musisz nie jeść po godzinie 18? W dzisiejszym poście obalamy ten mit! Powstanie tego stwierdzenia pochodzi z faktu, że sen po obfitym posiłku zaburzy proces regeneracji organizmu.

MIT - nie jedz po 18

OBALAMY TEN MIT!

Po pierwsze aby przytyć należy jeść powyżej swojego zapotrzebowania na energię (CPM). Co za tym idzie – niezależnie od tego o której spożywasz ostatni posiłek, ale przekraczasz CPM przytyjesz! W takim razie, jeżeli utrzymujesz deficyt energetyczny – waga będzie szła w dół.


Ostatni posiłek spożywaj 2-3 godziny przed snem – jeżeli kładziesz się spać o godzinie 23, już o 20 będziesz odczuwać głód. Rytm dnia u każdego wygląda inaczej.


W kontekście dobowego rytmu dnia powinniśmy się kłaść o godzinie 22:00, a budzić o godzinie 6:00. Wszytko to ze względu na rytm wydzielania hormonów. Niedobór snu bądź jego zła jakość może być przyczyną rozwoju wielu chorób;


Nie możemy utożsamiać jedzenia z negatywnymi emocjami, jeżeli będziemy do niego wrogo nastawieni, z pięknej sylwetki nici. Presja czasu na nikogo nie wpływa pozytywnie, wyznaczając sobie granice pogłębiamy poczucie, że dieta to katorga.


Obiecując sobie, że ,,od dziś nie jem po godzinie 18” wchodzisz w niezdrowe relacje z jedzeniem. Za każdym razem gdy złamiesz te zasadę obarczy Cię poczucie winy, spowoduje to wydzielanie kortyzolu – czyli hormonu stresu.

PODSUMOWUJĄC:

Nie daj się zwariować! Odżywiaj się zdrowo, dbaj o aktywność fizyczną, a efekty przyjdą same! Nie wyznaczaj celów, które są trudne w realizacji i wymagają od Ciebie ścisłej restrykcji. Jedz zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia. Zdrowe odżywianie wpłynie również pozytywnie na twoje zdrowie – nie tylko fizyczne ale i psychiczne.

Dodaj komentarz