Odchudzanie tak naprawdę zaczyna się w głowie

Odchudzanie tak naprawdę zaczyna się w głowie

Odchudzanie zaczyna się w głowie

Internet huczy od setek rad, jak schudnąć. Dieta w 7 dni, magiczne preparaty ze zniżką na hasło IMIĘ15, a także odchudzanie bez ćwiczeń i trwałej zmiany nawyków żywieniowych to hasła, które widnieją na mediach społecznościowych. Na forach treningowych i dietetycznych kobiety (choć nie tylko) wymieniają się swoimi doświadczeniami i skutecznymi sposobami, na to, jak im udało pozbyć się nadprogramowych kilogramów, wplątując nas w zakłopotanie- dlaczego nam się do tej pory to nam się nie udało?

Błędne koło odchudzania

Nastał ten dzień. Poniedziałek. Mimo że wczoraj nie miałaś ani czasu, ani chęci na przygotowanie posiłków i motywacji na odbycie treningu- dzisiaj w końcu będzie inaczej. Zbyt małe śniadanie zjadłaś ze smakiem, na zrobienie obiadu spędziłaś zdecydowanie zbyt dużo czasu,niż był tego warty, a przy treningu prawie wyplułaś płuca- kiedyś byłaś w zupełnie innej formie. Wybiła 21:00. Niech zgadnę- myślisz o czekoladzie lub ulubionym fast-foodzie?

To nie musi tak wyglądać

Po pierwsze dieta powinna być smaczna i dostosowana do Twoich potrzeb. Wbrew powszechnym przekonaniom nie ma produktów, które są niedozwolone na diecie redukcyjnej. Warto jednak wziąć pod uwagę zdrowe i wartościowe produkty. Podobnie jest z aktywnością fizyczną- najlepsza jest ta, która sprawia Ci przyjemność.

Odchudzanie wymaga czasu

Odchudzanie to proces, a proces wymaga czasu. Na początku nie oczekuj od siebie za dużo. Wszystkie zmiany wprowadzaj stopniowo. Zacznij przestrzegania regularności posiłków i zadbaniu o odpowiednie nawodnienie. Dopiero później wprowadź odpowiednią ilość warzyw i aktywność fizyczną. Pamiętaj- chudniesz dla siebie. Dla polepszenia samopoczucia, zdrowia i udowodnienia tego sobie.

Odchudzanie- podejście gwarantujące sukces

Weź kartkę i spisz, co sprawia Ci największe problemy w odchudzaniu. Najczęstsze przyczyny to:

  1. Brak usystematyzowanej wiedzy żywieniowej, ponieważ internet huczy od nadmiaru wykluczających się informacji.
  2. Zmęczenie ilością wcześniej podjętych prób i efektów jojo.
  3. Zbyt duża restrykcja żywieniowa.
  4. Dieta posiadająca zbyt mało kalorii.
  5. Brak konkretnego planu działania.
  6. Brak motywacji i wsparcia ze strony najbliższych.
  7. Napady kompulsywnego objadania.
  8. Brak przyjaźni z aktywnością fizyczną.
  9. Brak czasu.

A teraz spróbuj znaleźć na nie rozwiązanie. My pomożemy Ci w przykładowych.

  1. Znajdź blogi i social media oparte na badaniach i publikacjach naukowych. Ucz się od najlepszych.
  2. Wyciągnij wnioski z wcześniejszych prób, ponieważ one już mineły. Dzisiaj jesteś bogatsza o nowe doświadczenia i informacje. Co więcej, uwierz, że TYM razem się uda.
  3. Unikając w diecie ulubionych produktów jesteś skazany na porażkę, ponieważ wcześniej czy później przyjdzie w moment, w którym będziesz myślała tylko o tym.
  4. Zbyt duży deficyt kaloryczny nie jest zbyt dobry dla naszego organizmu. O tym, jak obliczyć swoją podstawową i całkowitą przemianę materii pisałyśmy tutaj– od uzyskanego wyniki wystarczy odjąć 200- 300 kcal.
  5. Warto poświęcić trochę czasu i zaplanować posiłki, a także treningi. Można również przygotować parę produktów, z których łatwo coś przygotować w fazie nagłego głodu.
  6. Warto szczerze porozmawiać z najbliższymi. Znam przypadki, w których rodzina śmiała się z kolejnych prób odchudzania- “bo Tobie nigdy się nie uda”- to nie prawda. Kluczowa jest wsparcie i szczera rozmowa.
  7. Regularne pory posiłków i syte porcje to klucz do sukcesu. Jeśli napady jedzeniowe na tle emocjonalnym pojawiają się u Ciebie dość często warto skonsultować ten problem ze specjalistą.
  8. Zdrowy tryb życia nie musi być czasochłonny. Na przygotowanie posiłków w ciągu dnia możesz spędzić mniej niż 30 minut dziennie.

A co, kiedy popełnię błąd ?

Od jednej czekolady nie przytyjesz, podobnie, jak od nie schudniesz od zjedzenia jednej sałatki. Jeśli zjesz czekoladę nie panikuj- wykonuj plan dalej zgodnie z założeniami- to nie przekreśli Twoich dotychczasowych efektów.

Nie wiesz od czego zacząć? Zapraszamy do kontaktu- z przyjemnością pomożemy przejść Ci zmianę nie tylko w sylwetce, ale i głowie.

Zainteresowany tematem psychologii w odchudzeniu? Tutaj znajdziesz mnóstwo informacji od ekspertki w tej dziedzinie.

Dodaj komentarz