Wegańska Pavlova- deser w wersji dla insulinoopornych

Wegańska Pavlova- deser w wersji dla insulinoopornych

Wegańska Pavlova w formie deseru- konsystencja słodkiej pianki, przełamana kokosowym smakiem mleczka i słodko-kwaśnymi owocami leśnymi z dodatkiem orzeźwiającej mięty smakuje idealnie.

Jakiś czas temu podjełyśmy się wyzwania zrobienia takiego deseru w wersji dla osób insulinoopornych i dzisiaj przychodzimy z gotowym rezultatem.

LISTA SKŁADNIKÓW NA 6 PORCJI:

  • aquafaba z 1 puszki ciecierzycy w słoiku,
  • 230 g erytrolu (1 szklanka).
  • łyżeczka soku z cytryny/ limonki,
  • szczypta soli,
  • 400 ml mleczka kokosowego (puszka)
  • 100 g malin (1,5 garści)
  • 50 g borówek (garść)
  • listki mięty dla dekoracji.

WEGAŃSKA PAVLOVA- SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

  1. Ubijaj aquafabę. Od momentu sztywnego ubicia dodawaj stopniowo, co parę minut dodawaj erytrol, sól i sok z cytrusu. W momencie zakończenia ubijania aquafaba musi być sztywna.W międzyczasie nagrzej piekarnik do temperatury 130*C.
  2. Podziel aquafabę na 6 części na papierze do pieczenia. Od razu włóż do piekarnika i zmniejsz temperaturę do 80*C. Piecz 2 godziny. Po tym czasie zostaw do suszenia na 8-10 godzin przy otwartych drzwiczkach.
  3. Po tym czasie baza powinna mieć konsystencje chmurki.
  4. Ubij schłodzone mleczko kokosowe (tylko gęstą część).
  5. W pucharku polej skruszoną bezę mleczkiem kokosowym. Możesz przygotować parę warstw.
  6. Udekoruj świeżymy malinami i borówkami i udekoruj listkiem mięty.

Wegańska Pavlova- Wersja alternatywna:

  • podgrzej mrożone maliny lub zblenduj i pogrzej świeże maliny lub inne ulubione owoce, tworząc gorący mus, który posłuży za kolejną warstwę,
  • za kolejną warstwę może również posłużyć również roztopiona gorzka czekolada lub połączenie kakao z olejem kokosowym.
  • beza ma konsystencje chmurki, więc spokojnie może posłużyć jako dekoracja zimowego tortu.

Dlaczego deser nadaje się dla osób insulinoopornych?

  • przede wszystkim charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym,
  • owoce leśne są niezastąpione w diecie dla insulinoopornych, ponieważ charakteryzują się charakterem przeciwzapalnym- są źródłem antyoksydantów.

Insulinooporność to stan obniżonej wrażliwości tkanek na działanie insuliny – hormonu, który jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego poziomu cukru we krwi. Jest to schorzenie, którego zaniedbane może doprowadzić do cukrzycy typu 2. Jakie produkty warto włączyć w tych schorzeniu pisałyśmy tutaj

Koniecznie sprawdź nasz przepis na bezy w wersji wegańskie w bardziej słodkiej wersji!

Dodaj komentarz